reklama

Nie som váš poddaný,pán starosta!

Žijem v obci Vinodol! Som občiansky aktivista, miestny poslanec a predseda Združenia občanov miest a obcí Slovenska - ZOMOS.A tak sa stalo, že som sa aktívne za prítomnosti médií angažoval v situácii, keď starosta obce Zemianska Olča vyhlásil v rozpore so zákonom zasadanie obecného zastupiteľstva za neverejné, a spolu so správkyňou nútenej správy vykázal občanov aj média z miestnosti. V tomto príbehu je ale podstatnejšie niečo úplne iné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

 

Po krátkom čase mi zazvonil telefón a občiansky aktivista z Olče sa ma pýta ako že sa volá ten tvoj starosta? Melišek, odpovedám.

Aktivista z Olče hovorí: Tak teda ten Tvoj Melišek volal k nám na obecný úrad starostovi a veľmi sa ospravedlňoval, že on o tom skutočne nevedel a veľmi ho to mrzí čo si tam stváral a len teraz si to pozrel, tak že volá. A ešte bla,bla,bla....a že ten Špánik je len taký obyčajný privandrovalec.

 

Rozrehotal som sa lebo som to považoval za vtip. Rehotal sa aj aktivista z Olče. Keď sme sa obaja dorehotali, došlo mi, že to vlastne nie je vtipné ani normálne.

So starostom sa radi nemáme. On vie prečo a ja tiež. Celá podstata nevraživosti je v tom, že on je z tých starostov ktorí potrebujú k svojej robote okolo seba pochlebovačov a ja som ten, ktorý do jeho činnosti rýpe a chce niečo, čo on nechápe.

Transparentnosť a dodržiavanie zákonov, aj keď v ňom nie sú uvedené sankcie.

Tak teraz ozaj neviem, ako poddaný pána vinodolského starostu som ho mal snáď informovať o mojom zámere? Alebo som si mal pýtať dovolenie pána starostu či sa ako jeho poddaný môžem vyjadrovať k porušovaniu zákonov v inej dedine? A môžem vlastne dýchať bez jeho dovolenia?

 

Zrejme môžem a preto dýcham. Ale takéto počínanie novodobého vidieckeho baróna zjavne svedčí o márnomyselnosti a nabubrelej predstave o neobmedzených možnostiach slovenského starostu, ktorý nezabudol na praktiky komunistických národných výborov a po 21 rokoch psychického teroru na občanoch z pozície starostu si osobuje právo na zasahovanie do slobodného rozhodovania občanov obce Vinodol.

Pán starosta, ja skutočne nie som váš poddaný, zvyknite si!

Vladimír Špánik

Vladimír Špánik

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mešťan žijúci na vidieku kde zistil,že je nutné starať sa o veci verejné.Zmena bydliska a následné poznanie stavu samosprávy na Slovensku ma prinútili venovať sa tejto problematike. Preto vzniklo Združenie občanov miest a obcí Slovenska, ktorého som v súčasnosti predsedom. Zoznam autorových rubrík:  samosprávaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu