reklama

Občan, neprieč sa starostovi!

Tak presne takéto ponaučenie  by radi dostali do života svojich voličov a občanov poniektorí starostovia. Porozprávam vám príbeh z obce, kde mám chalupu a moja dobrá žena  povedala, že na staré kolená tam chce bývať. Do Bratislavy sa už nevráti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Tak aj bolo! Bol čas, keď sme v tej utešenej dedinke mali ďaleko do krčmy.Bol čas, že boli peniaze a kúpil som opustenú krčmu a stal som sa krčmárom aj keď tam dodnes len umývam poháre.A teraz je čas keď už tej krčmy máme plné zuby napriek tomu, že nemá núdzu o hostí, radi by sme ju predali.A nastal čas, že dáme do poriadku ploty, interiér a záhradu, aby sme mali objekt krčmy v poriadku, keď príde ten čas a príde záujemca.Tak sme si povedali oploťme aj to, čo v akcii Z za komančov neurobili. V dedine je x  čiernych stavieb. Ak tomu nerozumiete nevadí. Náš starosta určite pochopil.

Moja dobrá žena  sa s dôverou obrátila na obec s ohlásením drobnej stavby v dobrej viere, že majetok svojej dcéry môže oplotiť. Podala na úrad dcére pána starostu ohlásenie drobnej stavby a čakala.

Nedočkala sa, a nastal čas aby sa pýtala. Dozvedela sa. že jej chýba vyjadrenie majiteľa susedného pozemku napriek tomu, že práve obec uvedený pozemok(cintorín-majetok cirkvi))dlhodobo užíva.Ale oni vraj nemôžu! Moja dobrá žena teda okamžite vydala príkaz jej dobrému manželovi, aby tento súhlas od miestneho pána farára zohnal. Trvalo mi to presne 7 mesiacov kým som tento príkaz vybavil, lebo som to jednoducho neriešil. Až nastal čas, kedy som si povedal, treba to urobiť.Navštívil som pána farára a vybavil jeho podpisom a razítkom príslušné tlačivo. Cesta na obecný úrad už pre moju dobrú ženu bola maličkosť.Odchádzala od dcéry pána starostu spokojná, že napriek môjmu laxnému prístupu k rodinnému majetku veci na úrade vybavila a plot sa môže postaviť úplne legálne.Ale dlho nebolo nič, až nastal čas keď  poštárka doniesla obálku z obecného úradu a tam stálo, že všetko je zle! Treba nový geometrický plán žiadosť má podať majiteľka, teda dcéra mojej manželky.

Ale moja dobrá žena si pamätala len jedno,..... svojho času pani dcéra starostu povedala, že je to už všetko OK a dokonca odovzdala na tom slávnom úrade aj plnú moc na zastupovanie vo veci.Takže nastal čas pátrať prečo taký obrat a ajhľa,....moja dobrá žena zistila, že jej menej hodný manžel(ja) si dovolil na stránke www.odkazprestarostu.sk , zverejniť fotografiu nebezpečne visiacej brány ktorá je už roky neoprávnene na pozemku čo obci nepatrí. K samotnej bráne sa ale hlási obecný úrad.

Nuž ale napriek tomu, ťažko sa vrchnosti znáša takýto nápad poddaného občana.A ponaučenie?..... neprieč sa vrchnosti, postav si dom načierno a potom možno dostaneš súhlas aj na oplotenie.

Teda ,....aspoň vo Vinodole!

 

 

 

Vladimír Špánik

Vladimír Špánik

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mešťan žijúci na vidieku kde zistil,že je nutné starať sa o veci verejné.Zmena bydliska a následné poznanie stavu samosprávy na Slovensku ma prinútili venovať sa tejto problematike. Preto vzniklo Združenie občanov miest a obcí Slovenska, ktorého som v súčasnosti predsedom. Zoznam autorových rubrík:  samosprávaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu